بازسازی 5500 دستگاه اتوبوس تا اختتام دولت

بازسازی 5500 دستگاه اتوبوس تا اختتام دولت

بکسیها: در امتداد عملیاتی کردن دستور رئیس جمهور در خصوص تجهیز حمل و نقل درون شهری کشور، با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی کشور، تفاهم نامه ساخت و خرید 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری به امضای طرفین رسید.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری با گروه صنعتی خودروسازی سایپا و توافق خرید همان تعداد دستگاه اتوبوس با گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در این شرایط سخت اقتصادی؛ اظهار داشت: ایران خودرو دیزل بعنوان بزرگترین مجموعه صنعتی خودروسازی کشور در حوزه دستگاههای سنگین، ظرفیت بزرگی در کشور در جهت تامین نیازهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور شمرده می شود.
وی با تشریح اینکه در شهرهای بزرگ جهان، تقویت حمل و نقل درون شهری بعنوان اولویتی جدی در کنترل منابع متحرک آلایندگی ها مطرح است؛ اظهار داشت: شهرداری ها بعنوان نهادهای عمومی غیردولتی این ظرفیت را دارند که با گروه صنعتی ایران خودرو دیزل وارد توافق در حوزه تجهیز زیرساختهای حمل و نقل درون شهری شده و با روش های تامین مالی نوین اقدامات بهادار ای را در این حوزه انجام دهند.
معاون وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته درباب تجیهز حمل و نقل درون شهری؛ اظهار داشت: از محل انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری ها در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۲۰۰ میلیارد ریال برای ۹ شهرداری، اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس انتشاریافت و تا حالا خرید ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از اعتبارات مذکور عملیاتی شده و ۲۲۰ دستگاه دیگر در حال انجام می باشد.
جمالی نژاد اشاره کرد: طبق توافق انجام گرفته، امسال نیز تامین مالی خرید اتوبوس به میزان حدود ۱۵هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد وپیش بینی انجام شده دراین زمینه، تامین مالی خرید ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس تا اختتام دولت از محل انتشار اوراق مشارکت در سه سال است.

جمالی نژاد با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه برای بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری؛ اشاره کرد: با کارهای انجام شده در دولت دوازدهم، بازسازی ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات دولت و شهرداریها انجام شده و با تحقق بازسازی ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و بازسازی ۵۰۰ دستگاه از محل کمک های مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال ۱۳۹۹، در مجموع بازسازی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا اختتام دولت عملیاتی خواهد شد.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون وزیر کشور در آخر اشاره کرد: واقعیت این است که ناوگان حمل و نقل عمومی کشور با وجود تمام اقدامات خوبی که طی سال های اخیر انجام گرفته، فرسوده بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و در این راستا سازمان شهرداری ها با تمام توان آماده حرکت در این راه است.




منبع:

1399/10/24
23:43:08
0.0 / 5
437
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد