دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با كرونا خبر داد

اجرایی شدن بیشتر از ۹۰ درصد مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با كرونا

اجرایی شدن بیشتر از ۹۰ درصد مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با كرونا

به گزارش بکسیها دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از اجرایی شدن بیشتر از ۹۰ درصد مصوبات این قرارگاه اطلاع داد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، دین پرست امروز در یک نشست خبری در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به تشکیل ۵۵ جلسه اصلی ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور اشاره نمود و اضافه کرد: از این ۵۵ جلسه تشکیل شده تعداد ۴۱ جلسه پیش از تشکیل قرارگاه عملیاتی و ۱۴ جلسه پس از تشکیل قرارگاه عملیاتی برگزار شده است. از آنجایی که مهم ترین وظیفه قرارگاه عملیاتی پیگیری اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بوده در همین راستا دو اقدام مهم در دستور کار قرارگاه قرار گرفت که از این میان نخست بررسی دقیق مصوبات ۴۱ جلسه ستاد بود که ۳۸۸ مصوبه ابلاغی ستاد ملی از ۳۸ دستگاه اجرایی، نهاد و سازمان پیگیری و جمع بندی آن به رئیس جمهور ارسال شده است.
وی ادامه داد: بنا به پیشنهاد فرمانده قرارگاه عملیاتی و تصویب رئیس جمهور، راستی آزمایی محتویات گزارش های دستگاه ها برای ثبت و ضبط در سوابق به دبیرخانه ستاد ملی ارجاع شده است. همینطور آخرین وضعیت اجرای مصوبات ۱۴ جلسه ستاد -یعنی جلسات ۴۲ تا ۵۵ که پس از تشکیل قرارگاه برگزار شده - بررسی می شود که ۷۶ مصوبه ابلاغ گردیده است و تااین لحظه مصوبات ۱۰ جلسه یعنی جلسات ۴۲ تا ۵۲ که بالغ بر ۶۳ مصوبه بوده است کاملا اجرایی شده است و گزارش آن هم به استحضار رئیس جمهور رسیده است.
وی افزود: مصوبات چهار جلسه ۵۲ تا ۵۵ با ۱۳ مصوبه باقیمانده است که پیگیری اجرای این مصوبات هم در دستورکار قرار دارد. قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تا کنون هشت جلسه برقرار کرده که تعداد مصوبات این جلسات ۱۸۲ مصوبه بود و تا کنون ۱۷۰ مورد یعنی بیشتر از ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است. البته علاوه بر جلسات اصلی قرارگاه، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی جلسات بسیاری به صورت هفتگی با مسئولین دستگاههای ذیربط، روسای کمیته های زیر مجموعه ستاد ملی، استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، فرمانداران، بخشداران برگزار کرده است. از طرفی جلسات منظم هفتگی به ریاست وزیر کشور با حضور معاونین دو وزارتخانه بهداشت و کشور برگزار می گردد.
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر اجرای محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در کشور اظهار داشت: آمارهای نظارت بر اجرای محدودیت ها به صورت مرتب منتشر می شود و در این زمان پلمب و جریمه واحدهای صنفی بسیار زیاد بوده که گزارشات دقیق آن موجود است.
وی تصریح کرد: بدون شک وقتی قانونی وضع می شود و موارد تنبیهی هم برای آن مشخص می شود دو مبحث بحث اثربخشی و بازدارندگی برای آنها مورد توجه قرار می گیرد. در مواجهه با این پدیده پیچیده که به صورت مرتب با معیشت مردم در ارتباط بود رفتارهای سخت گیرانه باید با در نظر گرفتن همه موارد انجام می شد تا مشکلات بیشتری به وجود نیاید.
وی افزود: همراهی اصناف خیلی خوب و کامل بوده و می توان گفت بیشتر از ۸۵ درصد همراهی اصناف را شاهد بوده ایم اما بازدارندگی این قوانین موضوعی است که در حال بررسی است. در حقیقت نقاط ضعف و قوت طرح های اجرا شده در حال بررسی است.
وی در مورد مبحث واکسن تولید داخل و واردات واکسن هم اظهار داشت: همه تلاش ها معطوف به تأمین واکسن است که این کار توسط دستگاههای متولی بخصوص وزارت بهداشت در حال انجام می باشد. گروه های هدف تعیین شده و کشورهای هدف برای واردات واکسن هم مشخص شده، رایزنی ها در حال انجام می باشد و امیدواریم ظرف روزهای آتی شاهد ورود نخستین محموله واکسن به کشور باشیم.



1399/11/16
13:05:17
0.0 / 5
428
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد