وزیر میراث فرهنگی:

دولت آمادگی اجرای طرح گردشگری همسو با طبیعت در آشوراده را دارد

دولت آمادگی اجرای طرح گردشگری همسو با طبیعت در آشوراده را دارد

بکسیها: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: در دولت این آمادگی وجود دارد تا در آشوراده طرح گردشگری مبتنی بر حفظ محیط زیست اجرا نماید.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر علی اصغر مونسان شامگاه یکشنبه در مورد طرح گردشگری آشوراده در گفتگو با خبرنگاران اظهار نمود: در این قسمت نگرانی های محیط زیستی وجود داشته و شخص بنده معتقد و ملزم به این هستند که گردشگری باید پایبند به مسائل زیست محیطی باشد.
مونسان تاکید کرد: گردشگری باید به محیط زیست کمک کرده و به هیچ عنوان نباید سبب تخریب شود.
وی اظهار نمود: گردشگریِ متعهدانه به محیط زیست کمک می نماید و گردشگران حرفه ای اگر آلاینده ای در طبیعت وجود داشته باشد آنرا برطرف می کند.
مونسان اضافه کرد: اما با این وجود نگرانی هایی به واسطه شرایط ویژه جزیره آشوراده وجود دارد و ما با عرضه طرح هایی مبتنی بر حفظ طبیعت و با هماهنگی محیط زیست کار را آغاز کردیم.
وی بیان نمود: اما اخیراً دستگاههای نظارتی ورود داشته و مشکلات خارج از دولتی وجود دارد که اگر این موانع برداشته شود در دولت این آمادگی وجود دارد که آشوراده با طرح های مبتنی بر حفاظت محیط زیست زمینه جذب بیشتر توریست را فراهم آورد.
تصمیم نهایی در مورد سفرهای نوروری با ستاد ملی کرونا است
مونسان در مورد سفرهای نوروزی هم اظهار داشت: همه مردم باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده تا شهر قرمز و نارنجی نداشته باشیم و بتوانیم ایام نوروز را به خوبی پشت سر بگذاریم.
وی اضافه کرد: در مورد سفرهای نوروزی مباحث زیادی در کمیته اجتماعی و امنیتی کرونا مطرح و در آن به سه مبحث اشاره شد.
مونسان بیان نمود: نخست سفرها در چارچوب تورهای گردشگری بوده یعنی از نقطه شروع و تا نقطه برگشت توسط ناوگان عمومی (هوایی و زمینی) و تحت نظارت پروتکلهای بهداشتی و در مراکز مجاز اجرا شود که در این بخش با عنایت به این وزارت بهداشت کمتر این دغدغه را داشت.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در بخش دوم سفرها به وسیله خودرو های شخصی و اقامت در مراکز گردشگری تحت نظارت است که در این قسمت هم نگرانی کمتری وجود دارد.
مونسان افزود: اما آنچه سبب نگرانی شده سفرهای انبوه و بدون برنامه است که هرچی در آن سخت گیری شود بهتر است چونکه برای اقتصاد کشور هم مفید نیست.
وی افزود: در هفته گذشته در ستاد ملی کرونا این مباحث عنوان شد و دستورالعمل سفرها هم تهیه و نهایی شده است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارکرد: بر این اساس سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و در سایر شهرها هم باید با رعایت پروتکل ها انجام می شود.
مونسان افزود: امیدواریم آنچه در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته شده همان اتفاق بیفتد.
وی بیان نمود: چندگانگی در مورد سفرها درست نیست و باید به آنچه مقرر شده پایبند باشیم و اگر خارج از آن حرکت نماییم امکان دارد از کنترل وزارت گردشگری بیرون برود.
مونسان اضافه کرد: اگر زمانی به این نتیجه برسیم تمام هتل ها را ببندیم این عمل اتفاق افتاده اما هتل محلی برای مهار انتشار کرونا بوده و زمانی ما داوطلبانه وارد میدان شدیم.


منبع:

1399/12/18
11:13:48
0.0 / 5
450
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد