تعیین و دریافت خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران رای آورد
به گزارش بکسیها اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تعیین و دریافت خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران موافقت کردند.
به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، لوایح تعیین و دریافت خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران و برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دستور کار قرار گرفتند. در آغاز، لایحه شهردار تهران در مورد تعیین و دریافت خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت.
در همین راستا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل به عرضه گزارش کمیسیون خود در مورد این لایحه پرداخت و اظهار داشت: این متن با استفاده از تجربه سایر کلانشهرها برای پیشگیری و کاهش خسارت نامشهود ناشی از حمل بار وسایل نقلیه سنگین بر پل ها و ابنیه به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در جداول بر حسب وزن خودرو و اضافهبار میزان مبلغی بهعنوان خسارت وارده به پلها و معابر تعیین شده است.
در ادامه گزارش کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.
برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد
بر طبق این گزارش، مجمع عمومی جلسه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در صحن شورا برگزار شد و محمد علیخانی به توضیح لایحه پرداخت و اظهار داشت: طبق تصمیماتی که در جلسات داخلی کمیسیون حمل و نقل گرفته شده است، به منظور افزایش سرمایه از مبلغ هشت هزار و سی میلیارد ریال به مبلغ سیوچهار هزار و صد و سی و هشت میلیارد ریال از محل کمکهای عمرانی شهرداری تهران و مبلغ ۲۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها (صرفا طبقه زمین) جمع افزایش سرمایه ۲۷ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال موافقت گردید.
نهایتا گزارش کمیسیون عمران در مورد افزایش سرمایه شرکت اتوبوسرانی به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.
اجرای پروژه های پیوند پهنه های بزرگراه امام علی ( ع) و پل باغ آیت الله هاشمی رفسنجانی
به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات راه اندازی پروژههای (پیوند و پهنههای مجاور بزرگراه امام علی (ع)، خیالستان زندگی) واقع در منطقه ۸ و پل باغ آیتالله هاشمی رفسنجانی واقع در منطقه ۲ بررسی گردید.
در همین راستا صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد فوریت این لایحه اظهار داشت: همه پروژههای عمرانی شهرداری به پایان رسیدهاند و فقط پروژه بزرگراه شهید بروجردی باقی مانده است. اما چند پروژه جدید هم تعریف شدهاند که شامل مرتفع ساختن زخمهای بزرگراهها به محلات است. برای نمونه بزرگراه امام علی محله سبلان را به دو بخش تقسیم کرده است و پروژه این بخش، ایجاد سطوحی پل مانند(پل باغ) برای ارتباط دو بخش محله است.
وی ادامه داد: برای این کار مناقصه صورت گرفته است و هزینه آن مبلغی بیشتر از اختیارات شهردار است و بنابراین به مصوبه نیاز است.
مسجد جامعی هم در این خصوص اظهار داشت: بزرگراه امام علی در بسیاری نقاط این صدمه را وارد کرده است. باید برای پروژهها مطالعات اجتماعی صورت بگیرد و ما باید کسانی که زیان می بینند را هم در نظر بگیریم.
علی اعطا دیگر عضو شورای شهر تهران هم اظهار داشت: طرح این پروژه مدتها عرضه شده است و معطل اجرا مانده است. سخنان آقای مسجد جامعی درست است اما مساله ما از این سخنان عبور کرده است و این طرح مدتهاست که عرضه شده است.
نهایتا یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۴ موافق به تصویب رسید.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب