نظر محیط زیست درباره بازبینی در قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ كیلومتری تهران

نظر محیط زیست درباره بازبینی در قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ كیلومتری تهران

قانون منع استقرار صنایع در شعاع 120 كیلومتری شهر تهران در سال 1346 و بمنظور تمركز زدایی از تهران و پیش گیری از بارگذاری شدید جمعیتی و فعالیت اقتصادی و توازن در توسعه به تصویب رسید. مدیركل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینكه این قانون بیش از پنج دهه است كه به تصویب رسیده است، می گوید: لازم است در این قانون بازبینی هایی صورت گیرد چونكه وضعیت جمعیت و گستردگی شهر تهران نسبت به دهه های گذشته گرفتار تحولات اساسی شده است.



سعید محمودی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه سال ۱۳۴۶ که قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران تصویب گردید، شهر تهران به لحاظ جمعیت و گستردگی دارای شرایط متفاوتی با امروز بود، اظهار نمود: حالا تغییرات زیادی در شهر تهران به وجود آمده و بدین جهت لازم است بازبینی هایی در این قانون صورت گیرد.

وی در ادامه اشاره کرد: بارگذاری های صنعتی در شهر تهران باید باتوجه به ملاحظات مختلفی همچون زیست محیطی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در واکنش بگفته انوشیروان محسنی بندپی- استاندار تهران- در خصوص اینکه " قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری در تهران مانع جهش تولید است" اظهار داشت: شاید این قانون مانعی باشد برای استقرار صنایع اما این قانون بار دیگر تمدید شده و تمام دستگاه ها ملزم به رعایت آن هستند.

محمودی در آخر اظهار داشت: بطور قطع استاندار تهران نیز درباره لزوم توجه به ملاحظات زیست محیطی در زمینه بارگذاری صنایع در شهر تهران با ما هم نظر است چونکه به مسائل محیط زیستی اهمیت زیادی می دهد و گرچه استقرار صنایع نیز برای رشد و توسعه صنعتی به جهت اقتصادی لازم است اما زمانی تصمیم گیری های درستی دراین زمینه انجام می شود که هم مسائل زیست محیطی و هم مسائل مربوط به رونق اقتصادی و صنعت در نظر گرفته شوند یعنی در نظر نگرفتن هر یک از این موارد به تصمیم گیری های نادرستی می تواند منجر شود.




1399/08/21
22:10:33
5.0 / 5
644
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد